sjukling på en torsdag

så sant, så sant. började redan då jag gick till jobbet igår eftermiddag. hur sliten som helst i kroppen, en förkylning är nog på väg. har varit det länge, men inte brutit ut än. det var en ganska så skapligt lugn kväll, tur det. var tacosbuffé igår, så inte så mkt mat till mig in i köket :)
jag kollade tempen när jag kom hem för säkerhets skull, och redan då hade jag drappats av den så kallade feber. 37,9, och det är faktiskt feber för mig, som har låg temperatur runt 36 i vanligt fall.
aja., idag var det planerat att jag & linn skulle till gymmet (natulus-stavning?)  och få provträna tillsammans med en instruktör, meen , kanske inte så bra med feber. ringde jobbet och sjukanmälde mig. så hittils idag har jag bara legat i sängen, sovit endel, ätit godis och läst :D ibland behöver man det med.

lägenhetsrenoveringen fortsätter. nu har vi kommit så långt i hallen att tapeterna är nerdragna, och johan började såga "fönstrerna", dock märke vi att bakom väggen fanns en stor , tjock balk som man inte kan såga av, haha . smaart :/ så vi har inte riktigt kommit fram till hur vi ska göra där .
Johanneskt kom med en bra idé igår ; " men är det inte bättre att ni renoverar storarummet och sådana rum som folk är i när ni får besök ,än de andra rummen som ni kan stänga till som datarum och sovrum, och ställa alla lådor där?" eh, aa så kan man ju tänka. men när man får en impulstanke och börjar riva tapet så tänker man inte på den smartaste idén allra först, utan man kommer på den lite senare då man redan har börjat , haha .
men jag funderar på att börja plocka i lådorna i storarummet och ställa in lådor som man inte kam plocka upp än i sovrummet i ett hörn. så kan man kanske måla storarum & hall där det inte ska vara fondtapet. och så får min far tummen ur så småningom att han blir klar med våran soffa, så har man ialf lite ordning i det rummet, så slipper man sitta i datarummet mär man har besök, haha.,
i söndags var vi en sväng i örebro. i sällskap med anna & markus, Per & linda begav vi oss till ikea , vi skulle ju som vanligt kika på kök, haha, vi tänker mkt på det där köket, men vi gör inga handlingar :P men bättre att vara säker på saken än att bara impulsköpa ett kök :P köpte faktiskt inget på ikea. men kikade bara på köket, sen gick vi rakt igenom i stort sett . men nu har vi nog bestämt hur köket ska se ut ialf.
efter det bar det av till gustavsvik badet. jag var sugen på relaxen, men ingen annan , så det blev det inget av. man åkte rutschkanor, åkte forsen, simmade ut & bubblade bad, och sen då? jag & älsk tröttnade ganska snart, och även de andra. det var inte alls lika kul som man kom ihåg från några år sen.. kanske är det så att vi växt upp och blivit "vuxna"? haha.

blev bjuden på frukost igår med flickorna , micael & jojje är en självklarhet, men också jenny var med denna gång, som precis kommit hem från thailand, brun & fin :) och där satt hon, berättade om alla roliga äventyr dom varit med om, och om jag blev avundsjuk, suck. jag vill till thailand nu !! såklart att det finns massvis med skor, billiga & i min storlek. men det kommer dröja tills jag får åka dit :s 
blekt tänderna hade hon gjort med, som jag så länge drömt om. jag frågade min tandläkare vad det skulle kosta. och jag skulle få komma dit jag tror det var 4 gånger, och det skulle kosta runt 4000, suck, tänk om man vore rik minsann. jennys hade kostat runt 2000 tror jag.
men fin det var hos minsann :)
vi pratade om ett litet äventyr vi ska göra i slutet av månaden . tanken var först att åka till tyskland, mm köpa mkt med billig alkohol :)  sen hamnade våra tankar på köpenhamn , att åka dit och festa på kvällen, sova över och sen åka till tyskland dagen efter ., fast vet inte om jag tkr det är en bra idé, pengar & tid . dom planerar runt det 28:e , och jag jobbar ju såklart den helgen. och vet inte om jag kan ta ledigt då heller. men men, det åretstår att se.

vi pratade om att åka till stockholm med. johan ska dit och se down med kalle, anna och en till. då tänkte jag att, det är ju inte ofta man får tillfälle att åka dit så jag planerade att vi skulle bo på hotell, och att jag kan passa på att träffa sötnosen ehlien pelin, och festa gärnet på stureplan :D , meeen, detta var på en måndag, dumt nog. så dom kommer inte sova över. så ingen idé att jag följer med. jag kommer ändå inte hinna gå ut nåt. och jag vill inte betala för att se ett band jag knappt har hört, och jag måste dessutom ta ledigt från jobbet den dagen, jobbar 14 timmar . nåja ..

var förresten på dop i helgen med, mitt kusinbarn. karin emilia danielsson , tror hon heter danielsson :P
det var väl fint,, :P kyrkor är inte min grej, sitta och be & sånt :P men söt unge , det kan jag berätta :P

sen, såklart . fröken angeluque har ju blivit långhårig med :)
behöver bara klippa till det lite, men det är ett senare projekt.
svinbra att ha  med klämmor, så slipper jag ha det på jobbet ..
och ja, jag måste ändå påstå att jag passar som bäst i långt hår :)
mm gillar mitt nya hår , hihi .

image27

men nu ska jag ta tag i det här och äta en riktig frukost haha , kanske dags för det nu när klockan ändå är 14.30 :P kan inte bara äta mig mätt på godis, okej att jag är sjuk , men ändå :P hihi

och jag har kommit på att min grej är nog ändå tt skriva dom här långa inläggen, att skriva små korta varje dag, inte min grej alls :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0