och så kom julen - the most wonderful time in the year

ujuj, vart ska man börja ? jag har helt enkelt bara inte haft tid att skriva, haft såå mkt att göra juh.
det känns helt sjukt , för nu är julen och allt över. vart tog all tid vägen?
den 21:a december var det äntligen dags för julfesten på jobbet. jag jobbade kväll då så slutade kl 10. men dom andra kom inte förrän efter 23.00 ändå. johan, micaeln & johannes satt där medan jag jobbade, och dom jobbade minsann på deras ölintag. sviinfulla som vanligt. lite småjobbigt när johan skulle hänga med där hela kvällen/natten. försökte varna honom, men öh, lätt !!
micaeln & johannes drog väl när jag hade slutat. och när de andra kom för att påbörja festen så var älsklingen inte alls så pigg, haha. han drog ändå ner till stan senare, inte jättekul att vara där kan jag tänka mig .
mkt folk, singstar, alkohol & julmat var väl vad kvällen bestod av :)
runt kl halv 4 tror jag det var , tog jag min cykel och cyklade hem. lovade nabil att gå hem med cykeln, men jag tröttnade & ville hem snabbt. det gick väldigt bra till en början. men sen kom jag till stora vägen och skulle försöka komma upp på trottoaren som dock visade sig vara ganska svårt, så jag vinglade fram & tillbaka mitt på vägen, tur att ingen bil kom :P
att åka under bron gick bra, tills att jag skulle svänga upp från bron, gjorde en hastig högersväng och flög av cykeln , väntat?
kom hem sen ialf till en sovande älskling.
vaknade upp dagen efter med mkt smärta i halva kroppen, konstigt ? haha
hungriga som vi var begav vi oss till kryddan igen för lite käk.. det var dock inte så gott som jag hade förväntat mig, och kan det bero på att det inte var jag som gjorde maten? ;)
 satt där och kände mig allmänt bakfull, men efter en stund slog det mig, att jag var ju fortfarande skapligt full haha.  drog sedan ner till stan för att införskaffa sig de sista julklapparna, sen hem så jag kunde sova några timmar, sen bar det av till jobbet för att jobba kvällsskiftet.
kommer hem ungefär runt 22.30 igen och bara suktade efter sängen. men det var inte ens att tänka på. var ju tvungen att sätta fart med julmaten till på julafton. så satte igång med att lägga in sill för fulla muggar.
var väl klar runt 2 tiden.
upp och jobba söndagen igen, heldag denna gång. men dagen innan julafton, och då är det inte alltför mkt folk ute. det blev endel julstädning, och se stängde vi tidigare, skönt.
kom hem melölan 20-21 tror jag . och bara att sätta igång igen. gjorde ädelostcheesecake, chokladtryfflar - två sorter, ägghalvor , och inte minst av allt. städa hela lägenheten och ta kort för att lägga ut lägenheten för försäljning.
runt kl 24-01 ringer en juha och behöver johan. det kallar jag bravader haha. jag kan säga såhär; det innehöll en juha, miha, fylla & blod haha :P kanske var det inte så dramatiskt som det låter, i dunno :P
spänd som jag var ville jag inte gå och lägga mig. ville ju sitta uppe och vänta på att tomten skulle komma så man kunde smygkika :P haha. nä men kvällen innan julafton är alltid speciell :)

vaknar upp på julafton av att klockan ringde kl 10, tror jag det var. försökte desperat att få upp johan , för det var ju ändå julafton. men förgäves, haha. hade tänkt göra värsta goda julfrukosten, men hann inte :/ det får bli nästa år, haha. jag fixade klart med den sista maten. skar upp tryffel och sådär.. fixade iorning sig för dagens besökande.
som vanligt var vi försenade haha. packade bilen med alla grejer, och tillslut var vi på väg till tibro.
där blev det julmys hos farmor med släkten . med mat, julmust & kalleanka såklart :) jag hjälpte favvofammo att skrapa lotter med hihi, och sedan bar det av till hjo till nästa släkt. då var det dags för julmat, igen :O
det dukades upp massa mat , haha .
det var en kul kväll innehållande, julmat, tvspel, tomte &julklappar & kramande, fika, ännu mer tvspel, och julklappslek ( mitt påhitt , mkt populärt :D) vi begav oss hem sedan, en ganska så sjuk älskling körde hem :/
for iväg till hjo dagen efter med, för att äta lutfisk/tacos, och lämna julklappar till de sista brorsbarná till johan.
tanken var att festa på kvällen, men det blev lugnt för oss sjuklingar. var förbi jenny en stund, men sen hem och myste framför tv:n. 
bästaste pojkvännen har jag , hur fina julklappar som helst. han hade köpt wii till oss båda, wiieh :D hihi. sen en dansmatta till xbox , värmehjärtan , och ööh, dont remember :P <3 bästaste.
sen var det dags för mig att börja jobba torsdagen igen , suck trååk.
men det roliga var att petra älskling, sofia & elin kommit hem :D
dom kom hem hit på onsdagen. det blev paketbyte, pizza ätande & filmmys.
jag fick rosa trosor, och en rosa termos. mer kan man inte önska sig <3 tack petra :D love you, my babylove .

fredagen jobbade jag hela dagen , vill säga, 14,5 timmar, suck.. begav mig hemåt på cykel igen, för hemma väntade en fest. johan, micaeln , johannes, petra, elin sofia&daniel. halvkul att komma hem till ett fylleslag så trött som jag var, och blöt dessutom som cyklade i regnet .. hade inte tänkt på utgång alls, men efter en snabbdusch., lite guitar hero 3 med petra, satte jag igång med vin och ordningsfixande. kom igång ganska så skapligt och vi tog taxi ner till stan.
gick in på vatra och det var väl sådär. inte mkt folk. det var allmänt dött i hela stan nästan tkr jag. men det blev lite dans ialf. en johannes blev sviinfull och vinglade runt, jag hade kul åt det ialf ;)
sen blev det, som vanligt när micaeln och elin är inblandade på samma gång, lite smått bråk och grejer. jag och micael gick hem till han ialf. där blev det fyllemat = makaroner med ärtor och brunsås , hihi, gott , och såg på sin city. micael lyckades också spilla hans mat i knäet, ajaj, vaarmt ! och sen när vi nästan torkat upp allt, så lyckas han också halka där han spillt, haha. smart-ass. inget ramla eller så, men ett skratt det fick jag ;) 

lördag den 29:e december !! <3<3<3
jag och älsklingen firade ett år , tiden går så jäkla fort.
våran plan typ var att ha en vinterdate , ha picknik vid en sjö, men vädret svek oss. på kvällen skulle vi till bryggan i hjo och äta, fin utsikt över hamnen :)
men vi hade ganska mkt att göra i lägenheten för vi skulle ju ha visning, så vi fixade med det och sen hade vi mykväll, inte fel det heller :D
han fick en skiitsnygg klocka av mig , hihi. den var mkt uppskattat :)
jag köpte faktiskt inte blommor, för jag hade hoppats på att få det ..
okej så har jag blivit mer än bortskämd nu i jul med julklappar och massa..
fast en blomma kanske inte är så mkt begärt?? jaja, jag har ju världens bästa pojkvän ändå, så jag är nöjd med det ialf :) hihi..
våra hjärtan slår tillsammans , för du är mitt hjärtas kärlek.
Beautiful is what you are   

        
                                           

    
                                             




            


nyårsafton! äntligen dags. mkt planerande och nu var det äntligen dags . 
nyårsbuffé i våran etta , hihi.. nyårsfest slash utflyttningsfest.
hela dagen stod vi i och fixade med mat, jag & micael :)
tack för all hjälp broh :)
runkt kl 18 kom alla, vill säga linda & per, markus & anna, mia & juha, min bror och johannes, sen var det ju vi tre med såklart, haha..
minglet satte igång och vi kom med välkomstdrink, flirtini som jag har döpt den till, men enligt mig så var den inte så god, hehe. jaja .nästa gång :P
vi kom ut med lite mingelmat, micaels canneloni, och min kräftskagen. mucho gott !
sen var det dags att slå sig ner vid det stora bordet . då bjöds det först på ostdipp med crossini.
buffén bestod sen av ; asiatiska kycklingspett med kall apelsinsås, grillad fläskfilé med lime och chilisås, vegetariska sesamnuggets (svingoda btw) lax & löjromstårta och en massa potatisgratäng :) sen till dessert vit chokladmousse tårta med passionsfrukt. mkt uppskattat, tacktack för det :) <3
efter maten så satte vi på queen-dvd:n , men när den väl var på så var det ingen som var intresserad typ, förutom jag & juha hehe.. och så var det dags för 12-slaget och vi gick ut till våra lilla sjö, haha :P där dracks champagne och sköts raketer :) och det är ju ingen nyårsafton utan nyårskyssen , eller hur ??! :)

image23

våran första nyår tillsammans <3<3<3<3<3 :D
det blev endel wii spelande och endel kort togs , hihi. de flesta drog väl vid en 2 kanske. stackars juha fick vänta på taxi i en timma , och mia låg och sov, gumman .
åh vilken lättnad det var när alla hade gått sen. mm lugnt & skönt.. bara ligga i sängen och lyssna på tystnaden haha. men en mkt lyckad kväll :D


I år fick jag allting jag någonsin önskat mig.
Men på sätt och vis förlorade jag ännu mer. Min bästa vän, som flyttade till Norge =´/


I år önskade jag mig kärlek. Att få gå upp i någon annan och väcka liv i mitt rädda hjärta.
Min önskan gick i uppfyllelse och om det är tragedi, ge mig tragedin. För jag skulle inte byta bort den mot någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0