fridaynight

en skön fredag att se fram emot. är ledig hela dagen :)
morgonen börjar med att man vaknar av att en älskling ringer jobbet och sjukanmäler sig. hur förkyld som helst är han :/ får se hur mkt smittat jag blir.. hehe.
men att få lite mer av älsklingen idag , det tackar man inte nej till, ja tack :)
vaknar av att papi ringer och väcker mig typ 8.15 tror jag det var. somnar om så skönt. sen ringer det på dörren kl 10. jag vaknar inte men johan pallrar sig upp och där står papi haha. han skulle ju ringa innan han kom in till stan, men nej nej. där står han ialf :P
han kommer in och vi snackar ett tag.
jag kommer på lite mer julklappar jag vill ha , och bestämde mig att jag inte orkar åka med till stan.
det blir att somna om igen. johan går upp kl 12, sitter vid datorn & spelar tv-spel. men jag sover vidare lite smått , hihi. otroligt skönt imorses var det ju ;)
men sen blev det 2 avsnitt av Lost, duscha, och sen begav vi oss för att kika på ytterligare en lägenhet.. och jag kan säga så här.
så mkt bättre var den än vad jag hade väntat mig. och jag hade färväntat mig den ganska så fin :)
den är 74 kvadrat. lite lagom stor haha. jag skulle gå vilse skratt :P
men allt var så bra. jag letar efter en lägenhet med det lilla extra, nåt unikt lixom. och det har den ju :) fönsterna är så fiiina :D allt är så bra, den ligger mitt i centrum , så hur mkt bättre kan det bli?
det enda negativa var att vi måste stå i kö ganska länge för en parkeringsplats , men vad gör det ? :)
så nu ska vi prata med bank, jag behöver troligtvis byta bank till handelsbanken, jag har ju swedbank nu. men vad gör det med.. jag mår inte sämre för det ;)
så får se hur det blir. men jag hoppas verkligen på den här <3

efter kikandet på lägenhet åkte vi till maxi för ett snabbt inköp av det viktigaste. kom hem och började med mat & sådär. har aldrig lagat vol´ au vent, nångång måste vara den första. men jag vet att när mami alltid gjort det har det varit sååå gott. men det blev dock inte så gott som jag hade förväntat mig. på den rätten gör mami det godare helt enkelt :o haha
men inte bara det, det blev "ostbricka" , jättegott melot-vin, chips(som jag kom på nu att vi inte ens rört typ, förutom johan innan maten haha) goda kex och baguette..
image19
börjar med att kika på ensam hemma (jag älskar dom filmerna <3) men hann inte se så mkr för då började Idol-finalen.. och johan som är världens bästa pojkvän så tittade han på det med mig.. <3
och nu, har ätit maten, kex & en massa ost, lite vin ;) och det mesta av idol finalen , så sitter jag här. johan som är sjuk och behöver sova, har somnat, han ligger och snarkar så sött bakom mig , och ja, han har min tillåtelse , hihi. han mådde inte alls bra. men jag kan säga att vi har haft himla mkt mysigt ikväll ;D <3
sitter och väntar på att idol ska börja igen om en halvtimma. då blir det utröstning och kelly clarkson.. jag är hur kluven som helst .. vem, ska vinna? marie har världens finaste röst , men ändå lite tråkig, måste faktiskt hålla med älsk där. amanda, aa hon har sina låtar som låter bra, men ibland gillar jag bara inte hennes röst. men hennes scensätt, aa bra alltså :) men efter låtarna ikväll så har jag börjar gilla henne mkt mer .) och klart hon kommer vinna.. det återstår att se om 20 min ..

och älsklingen läser tydligen min blogg , kanske inte ofta, men ibland , och det gör mig glad.. för då kan jag fortsätta skriva hur mkt jag älskar dig, älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar älskar DIG ;D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0