en vecka kvar till julafton ..

fredag. tog mig till jobet på cykel, inte jättebra för en sjukling som jag . första dagen på jobbet på hela veckan. riktigt seg. skulle egentligen iväg och skriva på kontrakt på lägenhet (johan bokar tid när jag jobbar som vanligt ;) , men av förvåning så behövde jag inte åka iväg nånstans, för helt plötsligt står en älskling och Mats-mäklare där :P så det var bara att skriva kontrakt och grejer, mm gllad :)
lördag. vaknar upp och ringer papi. planerna var att köpa gran :)
han köpte en åt mig i tibro och åkte hit med den. finfin var den allt . sen bar det av till stan vi två. älsklingen hade andra planer för sig. det blen endel inköp. bla, julgransbelysning & dekoration, sista julklappen til älsk, svärmoren & johans systerdöttran. vad bra han har det att jag gör sånt åt honom :P
ett par sköna tofflor blev det , fina guld prydnadstallrikar . och lite smått och gott.
en vas också ja, med typjulblommor, heter dom amaryllis ? :P haha .. smart som jag är så lyckades jag göra sönder vasen på skafferiet (restaurang) , innan man ens kommit hem haha.. men jag äör stolt, för jag köpte inget till mig, bara till hemmet och julklappar.. om man bortser från tofflorna ;)
kvällen började här hemma med micael & johannes. men hade inget att dricka juh :(
det kan ha varit så att jag glömde bort tiden i stan så missade att det stängde , haha.
satt här ett tag, hamnade sen på voda för ett glas vin, och sen vidare ner till lokalen där det var fest . det snackades lite . sen började det första bandet spela, helk ok. kände hur trött jag började bli. var inte så friskt då fortfarande, så ganska segt. det andra bandet började spela. och fy, vilken skrän, haha.. det ogillade jag ganska rejält kan man säga :/ så där fick jag huvudvärk med.. men om jag stod ut med det så skulle jag & micael åka hem sen , så fick det bli.. vi kom hem sen efter hemkörning av johannes. vi kokade nudlar & satte på bring it on, hehe.. längesedan nu.. men jag platsade mig i sängen och micael bredde ut sig i soffan, och båda somnade.
vaknade av att micael sa hejdå och gick hem .. då kunde jag inte somna om för mådde inte alls bra.. magen krånglade och så.. johan kom hem runt 5 på morgonen, och då kunde jag somna om igen :)
söndag. riktigt seg. vi skulle åka runt och fixa en massa idag. men hade ingen bil och johan kunde inte köra. han hann att börja måla lite i hall och jag diskade . men sen blev jag trött .. så vi griljerade årets skinka & gjorde en annan god röra till smörgås. mm gott med skinksmörgås & glögg till transformers , har man sett den ialf :)

måndag idag . har jobbat lunch. gick bra , har blivit lagom frisk nu .. bara lite förkylning .
det blir mkt greja i lägenheten idag, eller aa varje dag nu i en vecka. jag är hur stressad som helst. inte bara av allt man ska hinna med innan jul, utan lägenheten med nu :/ får se hur mkt man hinner med.. jag är ledig en dag nu innan jul, streesstressstress !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0